Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2016

Ο Μακιαβέλλι, ο χασάπης, ο ποιητής, ο άσχετος κι ο «άνθρωπος του Θεού»


Image result for εικόνες Αλέξιος ο άνθρωπος του Θεού 

Συνεχίζοντας με τα πρότυπα προς μίμησιν ή προς αποφυγήν, σήμερα θα ασχοληθούμε με τα πρότυπα και τις αρχές άσκησης της εξουσίας και διακυβέρνησης.
Με την έκπληξη, την κατάπληξη ή την αποπληξία να καταλαμβάνει κάθε τόσο  τους πολίτες εξαιτίας των μέτρων που -με αστείρευτη την έμπνευση- η πολιτική μας ηγεσία κάθε τόσο λαβαίνει για να «αντιμετωπίσει» την κρίση, σαν μού 'πεσε στα χέρια τούτος ο «κατάλογος», τον βρήκα σαν την τέλεια απάντηση κι εξήγηση, για τα όσα τρελλά, ανεξήγητα, ανόητα, και ακατανόητα μας προσφέρει και μας επιβάλλει  η πολιτική μας επικαιρότητα. Διαβάζω εδώ  τα πιο γνωστά αποφθέγματα του Νικολό Μακιαβέλι. Σας τα παραθέτω, αντιγράφοντάς τα, και σχολιαστικά διερμηνεύοντας -από τα τεκταινόμενα- τις απόψεις των κυβερνώντων επ' αυτών:

• Ο ηγέτης αποκτά κύρος με το να είναι είτε αληθινός φίλος είτε πραγματικός εχθρός. Δηλαδή παίρνει θέση, καθαρά, υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς. Αυτή η τακτική έχει πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα από την απλή ουδετερότητα. [Σχόλιο: επικίνδυνο πράγμα η αλήθεια, επικίνδυνο πράγμα και το ψέμμα, άσε καλύτερα να μην λέμε και τίποτα συγκεκριμένο.]

• Τους αντιπάλους σου ή πρέπει να τους παίρνεις με το μέρος σου ή να τους εκμηδενίζεις. [Σχόλιο: και τί να τους κάνω όλους αυτούς με το μέρος μου; δεν μπορώ να τους διορίσω όλους, κι όσο για την εκμηδένισή τους, άσε καλύτερα, γιατί αν ποτέ- λέμε τώρα- αν ποτέ(!) αλλάξουν τα πράγματα, μπορεί να βρούμε το μπελά μας!]

• Η πρώτη εντύπωση που δημιουργεί ένας ηγεμόνας είναι αυτή που δίνουν οι άνθρωποι που τον περιστοιχίζουν. [Σχόλιο: γι' αυτό διώξαμε τους μισούς.]

• Δεν πρέπει ποτέ να αφήνει κανείς να συνεχίζεται μια ανωμαλία για να αποφύγει έναν πόλεμο, γιατί δεν τον αποφεύγει, αλλά μόνο αλλάζουν οι συνθήκες προς όφελος των αντιπάλων του. [Σχόλιο: μα αν κάνουμε πόλεμο θα χάσουμε τους ευρωπαίους φίλους μας, και μετά, ξέρει κανείς πώς γίνεται ένας πόλεμος; εμείς μέχρι τώρα μόνο διαδηλώσεις κάναμε!]

• Ο άνθρωπος είναι καλός μόνο όταν είναι αδύναμος. [Σχόλιο: γι' αυτό τους εξουθενώνουμε όλους, με φόρους και με εισφορές. Να, αμέσως μετά τον ΕΝΦΙΑ 2015 θα βάλουμε τον ΕΝΦΙΑ του 2016, αυτόν που θα καταργούσαμε.]

• Κάνε το κακό μια κι έξω, αλλά το καλό δίνε το σιγά-σιγά. [Σχόλιο: αφού δεν έχω καλό να κάνω για τους ντόπιους, κάνω το κακό μονάχα. Και το κάνω, και σιγά-σιγά και μια κι έξω. Παρ' όλα αυτά, κάποιοι, εξακολουθούν, ακόμη να ζουν. Πρέπει να σκεφτώ κάτι ακόμα.]

• Ποτέ τίποτε μεγάλο δεν επιτεύχθηκε χωρίς κίνδυνο. [Σχόλιο: εμείς δεν θέλουμε μεγάλα, γιατί είμαστε μικρή χώρα. Μεγάλες θέλουμε μονάχα τις ελπίδες, τους φόρους, τις εισφορές και την αναμονή.]

• Οι πρίγκιπες και οι κυβερνήσεις είναι, μακράν, τα πιο επικίνδυνα στοιχεία σε μια κοινωνία. [Σχόλιο: γι' αυτό τους φτωχαίνουμε όλους, για να μην έχουμε πρίγκηπες. Και γι' αυτό κι εμείς δεν είμαστε κυβέρνηση. Για να μην κάνουμε επικίνδυνα πράγματα.]

• Μια αλλαγή αφήνει την πόρτα ανοιχτή για να μπουν και άλλες. [Σχόλιο: γι' αυτό κάναμε τώρα μονάχα το σύμφωνο. Μετά θα τους κάνουμε και με παιδιά, και μετά με πλήρη ελευθερία επιλογής φύλου, κάθε δεύτερη μέρα, και με απαγόρευση της οποιαδήποτε ενστάσεως επί της νομοθεσίας περί τα σεξολογικά.]

• Ποτέ μην προσπαθείς να κερδίσεις με τη βία αυτό που μπορεί να αποκτηθεί με πονηριά. [Σχόλιο: πώς νομίζετε ότι επιβιώνουν όλοι οι πολιτικοί μέχρι τώρα και ξαναγίνονται κυβέρνηση; Γιατί να αλλάξουμε τη μέθοδο εμείς;]

• Γενικά οι άνθρωποι είναι αγνώμονες, ασταθείς και υποκριτές· προτιμούν να αποφεύγουν τον κίνδυνο και είναι αχόρταγοι για κέρδος. [Σχόλιο: εμείς γιατί να είμαστε διαφορετικοί;]

• Η υπόσχεση που δόθηκε ήταν μια αναγκαιότητα του παρελθόντος. Ο λόγος που δεν κρατήθηκε είναι μια αναγκαιότητα του παρόντος. [Σχόλιο: αυτή είναι η διαλεκτική στην πράξη.]

• Έναν ηγέτη πρέπει να τον φοβούνται και να τον αγαπούν. Αν δεν γίνεται και τα δύο, τότε καλύτερα μόνο να τον φοβούνται. [Σχόλιο: Είμαστε σε δύσκολη θέση,  γιατί κι εμείς  κάνουμε τα ίδια, όπως και οι προηγούμενοι. Αυτό που απομένει, είναι να πάρουμε εμείς μέτρα, σκληρότερα από εκείνα, που έπαιρναν οι άλλοι!]

• Συμβαίνει, όλοι οι ένοπλοι προφήτες να είναι νικητές και οι άοπλοι να χάνονται. [Σχόλιο: Γι' αυτό, ποτέ πια ξανά ο αφοπλισμός της Βάρκιζας!]

• Ο πόλεμος αρχίζει όταν θέλεις, αλλά δεν τελειώνει όταν θέλεις. [Σχόλιο: γι' αυτό αποφάσισα να μην αντιστέκομαι πια.]

• Αυτός που θέλει να τον υπακούν πρέπει να ξέρει να διατάζει. [Σχόλιο: εμείς είμαστε δημοκράτες, δεν διατάζουμε, εμείς απλώς προσκαλούμε. Το λαό σε διαδήλωση για τα μέτρα που παίρνουμε σε βάρος του, και τους πρόσφυγες για να 'ρθούνε στη χώρα μας να βρούνε απάγγειο, περιποίηση, ήλιο  και προστασία.]

• Οι άνθρωποι έχουν το ελάττωμα, όταν έχει νηνεμία, να νομίζουν ότι δεν θα έρθει ποτέ καταιγίδα και δεν προετοιμάζονται. [Σχόλιο: γι' αυτό είμαστε ανέτοιμοι να κυβερνήσουμε, γιατί ποτέ δεν σκεφτήκαμε πως όσα λέγαμε θα πρέπει και να τα εφαρμόσουμε.]

• Η τύχη είναι γυναίκα και γι’ αυτό ευνοεί τον νέο που την χειρίζεται με τόλμη. [Σχόλιο: κι η εξουσία είναι κάτι σαν τα ...μεταξωτά εσώρουχα....]

• Η αρετή κι ο πλούτος σπάνια πηγαίνουν στον ίδιο άνθρωπο. [Σχόλιο: εδώ ταιριάζει το λεγόμενο «ο γάϊδαρος με τη σέλλα».]

• Η φιλοδοξία είναι τόσο δυνατό πάθος, που όσο ψηλά και αν φθάσει κανείς δεν είναι ικανοποιημένος. [Σχόλιο: γι' αυτό φωνάζουμε συνέχεια πως τώρα πια δεν πρόκειται να κυβερνήσει κανένας άλλος! Πως τελειώσαμε μ' αυτούς!]

• Ο καθένας βλέπει αυτό που φαίνεσαι. Λίγοι καταλαβαίνουν αυτό που είσαι. [Σχόλιο: γι' αυτό εμφανίζομαι συνέχεια και πανηγυρίζω, χωρίς να τους αφήνω να σκεφτούν και να μαντέψουν τί θέλω και τί μπορώ.]

• Οι άνθρωποι είναι τόσο αφελείς και τόσο έτοιμοι να υπακούσουν, ώστε ποτέ δεν θα λείψουν τα θύματα σε έναν αχρείο για να κάνει τις απάτες του. [Σχόλιο: ο φόβος είναι μήπως μερικοί ξυπνήσουν και ξεσηκώσουν τους κοιμώμενους, γι' αυτό πρέπει να εξοντώσουμε όλους εκείνους, από τους οποίους κινδυνεύουμε. Και το κάνουμε  με τη γελοιοποίηση,  με την περιφρόνηση, ή με τη φίμωσή τους!]

• Μόλις κυριαρχήσει σε μια πόλη ένας κυβερνήτης, θα πρέπει να σκεφθεί τι τιμωρίες θα επιβάλει. Πρέπει να τις επιβάλει όλες μια κι έξω και να μην τις ανανεώνει κάθε μέρα. [Σχόλιο: γι' αυτό κραδαίνουμε κι εμείς τις λίστες των φοροφυγάδων! δεν βιαζόμαστε όμως, γιατί μπορεί να είναι και δικοί μας μέσα. Ηρτημένης της εκκρεμότητος, οι εχθροί μας, συνέχεια φοβούνται!]

• Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. [Σχόλιο: εδώ υπάρχει ζήτημα, γιατί  ξεκοπήκαμε από τα  άγια, και μας μείνανε μονάχα τα μέσα. Σκέφτομαι, καλύτερα έτσι, τώρα που έχουμε τα μέσα, σκοπούς βρίσκουμε, ό,τι ώρα θέλουμε. Δικά μας και τ' αυγά και τα καλάθια.]

• Σε ένα ηγεμόνα δεν λείπουν ποτέ οι νόμιμοι λόγοι για να παραβεί μια υπόσχεση. [Σχόλιο: Μεγάλη άνεση αυτό!]

• Ο απλοϊκός λαός πάντα παρασύρεται από την εξωτερική εμφάνιση, και ο κόσμος αποτελείται κυρίως από απλοϊκούς. [Σχόλιο: γι' αυτό δεν φοράω γραβάτα, για να με θεωρούνε φιλαράκι τους.]

• Οι άνθρωποι ξεχνούν ευκολότερα το θάνατο του πατέρα τους παρά την απώλεια της περιουσίας τους. [Σχόλιο: οι μεγάλοι πεθαίνουνε έτσι κι αλλιώς, αλλά δεν γίνεται να χάσουμε τις ανέσεις μας.]

• Προκαλεί κανείς το ίδιο μίσος με τις καλές πράξεις όσο και με τις κακές. [Σχόλιο: γι' αυτό αποφάσισα να μην κάνω τίποτε διαφορετικό από τους προηγούμενους.]

• Δεν υπάρχει τίποτε πιο σημαντικό για τον ηγεμόνα από το να φαίνεται ότι είναι θρήσκος. [Σχόλιο: γι' αυτό πάω κάπου -κάπου στον Αρχιεπίσκοπο! Γι' αυτό πέταξα και το περιστέρι πέρυσι, στον Πειραιά! Για τον ίδιο λόγο, η κυβέρνησή μου αγωνίζεται και για το τζαμί των επισκεπτών! Εγώ, δεν έχει σημασία τί πιστεύω, ή αν δεν πιστεύω σε τίποτε, αλλά σέβομαι εκείνους που πιστεύουν στο ό,τιδήποτε. Ειδικά μάλιστα, εκείνους που γελοιοποιούν τους πιστούς Χριστιανούς και την παράδοσή τους, θεωρώ ότι προσφέρουν μεγάλη υπηρεσία στην Πολιτεία. Μάλιστα, αυτούς, τους τιμώ ιδιαιτέρως με  την ανάθεση υπουργικής θέσης στη διοίκηση και την χάραξη πολιτικής επί  της παιδείας και επί των θρησκευμάτων. Δεν το έχω αποδέιξει; Μπαλτάς, Κουράκης, Φίλης, Αναγνωστοπούλου! Θέλετε κι άλλο;]

Χάθηκε (η ευκαιρία, ή η δυνατότητα), να βρεθεί ένας «άνθρωπος του Θεού» για να μας κυβερνήσει; Ένας άνθρωπος που να ξέρει και να καταλαβαίνει, να θέλει και να πιστεύει, να εμπνέει και να συσπειρώνει τον κόσμο, στο μεγάλο ζητούμενο που είναι η παραγωγικότητα, η αποτελεσματικότητα, η συνέπεια, η εντιμότητα προθέσεων και έργων, και ο οποίος θα εργαστεί  με φιλοπονία κι όχι με κενοδοξία και με ατομική πολιτική αντζέντα, για την χώρα και την προοπτική της;

Σημειώσεις 
α) η φωτογρφία του σημειώματος ελήφθη από ΕΘΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Μαρτίου 2015 
ethniki-eteria.blogspot.com1280 × 720Search by image

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου